„Добрите неща“ учи на положителни, житейски концепции, които помагат на учениците да се чувстват добре. Доказано е, че програмата спестява от времето за управление на класната стая, намалява проблемите с дисциплината и координира академичните и поддържащите програми в училището.
Програмите целят повишаване на уменията на децата да разпознават физическо, сексуално и емоционално насилие, тормоз между връстници и между дете и възрастен, превенция на телесното наказание от родители към деца, развиване на умения за разпознаване на нуждите и потребностите на децата и изграждане на саморефлексия у родителите
Ресурсът се осигурява от Институт по социлни дейности и практики – София, Детски център за застъпничество и подкрепа „Зона заКрила” и Комплекс за социални услуги за деца и семейства – Шумен. ДЦЗП”Зона заКрила” е пилотна услуга , която осъществява модел на интегриран подход и взаимодействие между институциите.
Обучението „Превенция на реално и виртуално насилие“ подготвя учители, педагогически съветници, членове на МКБППМН, обществени възпитатели и други професионалисти, работещи с деца за справяне с предизвикателствата, които възникват пред подрастващите във връзка с техния живот онлайн и в реалността и предотвратяване на ситуациите на насилие в реалния и виртуалния живот на младите хора.
Обучението „Подобряване на взаимодействието семейство-училище“ е за цели училищни екипи, които желаят да работят за усъвършенстване на уменията и подходите си за привличане на майките и татковците и другите членове на семейството в училищния живот.
Ръководството е подготвено за училища и образователни институции. Очертава както стандартите за закрила на детето, така и подробна информация как успешно да се прилагат, за да се защитава безопасността на децата в образователните институции.
Сдружение „Самаряни“ реализира кампания #rozovaflanelka в рамките на своята програма „Детството не бива да боли!“. Тази кампания е част от инициатива, подета от хиляди училища по целия свят, като израз на неприемане на проявите на тормоз в училищата, както и на стереотипите, свързани с пола.
Програмата за превенция на деца и младежи, пострадали от насилие, е разрабтена от П.У.Л.С. през 2000 г.. В хода на работата през последните седемнадесет години са проведени повече от 1800 семинара в училища с общо 36 000 ученици, родители и учители.
Добри практики за превенция на агресията и засилване сигурността в училище, които са изведени от работата на терен с децата и техните семейства
Практиката се предлага от фондация „Здраве и социално развитие“. Тя стъпва на разработения от SPI Forschung gGmbH (Германия) метод: „Обширно обучение по компетентност в областта на разнообразието“ (“Comprehensive diversity competence training”).