„Добрите неща“ учи на положителни, житейски концепции, които помагат на учениците да се чувстват добре. Доказано е, че програмата спестява от времето за управление на класната стая, намалява проблемите с дисциплината и координира академичните и поддържащите програми в училището.
Обучението „Превенция на реално и виртуално насилие“ подготвя учители, педагогически съветници, членове на МКБППМН, обществени възпитатели и други професионалисти, работещи с деца за справяне с предизвикателствата, които възникват пред подрастващите във връзка с техния живот онлайн и в реалността и предотвратяване на ситуациите на насилие в реалния и виртуалния живот на младите хора.
Ръководството е подготвено за училища и образователни институции. Очертава както стандартите за закрила на детето, така и подробна информация как успешно да се прилагат, за да се защитава безопасността на децата в образователните институции.
Сдружение „Самаряни“ реализира кампания #rozovaflanelka в рамките на своята програма „Детството не бива да боли!“. Тази кампания е част от инициатива, подета от хиляди училища по целия свят, като израз на неприемане на проявите на тормоз в училищата, както и на стереотипите, свързани с пола.
Програмата за превенция на деца и младежи, пострадали от насилие, е разрабтена от П.У.Л.С. през 2000 г.. В хода на работата през последните седемнадесет години са проведени повече от 1800 семинара в училища с общо 36 000 ученици, родители и учители.
Добри практики за превенция на агресията и засилване сигурността в училище, които са изведени от работата на терен с децата и техните семейства
Практиката се предлага от фондация „Здраве и социално развитие“. Тя стъпва на разработения от SPI Forschung gGmbH (Германия) метод: „Обширно обучение по компетентност в областта на разнообразието“ (“Comprehensive diversity competence training”).
Фондация „КУЗМАНОВ“ предлага психологическа и консултантска работа с деца, пострадали от насилие; национални общински работни срещи, посветени на „Агресията в учебните заведения“; обучителни тематични курсове за педагогически специалисти за борба с агресията сред децата.
Женска алтернатива за независимост, етническа толерантност и асоцииране – „ЖАНЕТА”, гр. Разград, организира превантивна работа сред учениците в училищата от общината.
Методиката е създадена за обучение на деца и младежи по метода връстници обучават връстници. Съдържа няколко теми: реч на омразата, дискриминация и ксенофобия, доброволчески дейности и инициативи, насилие и дискриминация, основано на пола, основни човешки права. Методиката е разпространена в бургаските училища и се прилага в часовете по час на класа.