Насоките за сигурна семейна среда са инструмент, който има за цел да дефинира какво значи сигурността при децата в семейната им среда и да даде препоръки както на техните родители, така и на професионалистите около него, как тази сигурност да бъде постигната.
Програмите целят повишаване на уменията на децата да разпознават физическо, сексуално и емоционално насилие, тормоз между връстници и между дете и възрастен, превенция на телесното наказание от родители към деца, развиване на умения за разпознаване на нуждите и потребностите на децата и изграждане на саморефлексия у родителите
Консултативната линия е предназначена да подкрепя деца, родители и професионалисти по въпроси, свързани с онлайн безопасността на децата
Център за обществена подкрепа /ЦОП/ към КСУДС гр.Търговище предоставя социална услуга в общността по направление Превенция на насилието.
Ръководството е подготвено за училища и образователни институции. Очертава както стандартите за закрила на детето, така и подробна информация как успешно да се прилагат, за да се защитава безопасността на децата в образователните институции.
Програмата за превенция на деца и младежи, пострадали от насилие, е разрабтена от П.У.Л.С. през 2000 г.. В хода на работата през последните седемнадесет години са проведени повече от 1800 семинара в училища с общо 36 000 ученици, родители и учители.
Добри практики за превенция на агресията и засилване сигурността в училище, които са изведени от работата на терен с децата и техните семейства
Сборник с материали в подкрепа на въвеждането на интегриран здравно-психологически и социален подход в работата с деца с психични страдания и техните семейства, създаден от сдружение „Дете и пространство“ .
Програмата се реализира от Институт по социални дейности и практики. „Нашият проект за училище” има за цел да постави в училищното ежедневие темата за добрите и лошите отношения, деца и възрастни заедно да поговорят за нещата, които искат да променят, и да реализират тези промени, като създадат свои собствени проекти на тема „Как може отношенията в училище да станат по-добри?”
Практиката се предлага от фондация „Здраве и социално развитие“. Тя стъпва на разработения от SPI Forschung gGmbH (Германия) метод: „Обширно обучение по компетентност в областта на разнообразието“ (“Comprehensive diversity competence training”).