Насоките за сигурна семейна среда са инструмент, който има за цел да дефинира какво значи сигурността при децата в семейната им среда и да даде препоръки както на техните родители, така и на професионалистите около него, как тази сигурност да бъде постигната.
„Добрите неща“ учи на положителни, житейски концепции, които помагат на учениците да се чувстват добре. Доказано е, че програмата спестява от времето за управление на класната стая, намалява проблемите с дисциплината и координира академичните и поддържащите програми в училището.
Обучението „Превенция на реално и виртуално насилие“ подготвя учители, педагогически съветници, членове на МКБППМН, обществени възпитатели и други професионалисти, работещи с деца за справяне с предизвикателствата, които възникват пред подрастващите във връзка с техния живот онлайн и в реалността и предотвратяване на ситуациите на насилие в реалния и виртуалния живот на младите хора.
Обучението „Подобряване на взаимодействието семейство-училище“ е за цели училищни екипи, които желаят да работят за усъвършенстване на уменията и подходите си за привличане на майките и татковците и другите членове на семейството в училищния живот.
Партньорите от Национална кампания „Да бъдеш Баща“ обобщиха препоръките на различни специалисти по детско развитие и семейни отношения, събраха опита на група български учители и предлагат възможност да обогатите вашия професионализъм с нешлифования ресурс на бащите
Ръководството е подготвено за училища и образователни институции. Очертава както стандартите за закрила на детето, така и подробна информация как успешно да се прилагат, за да се защитава безопасността на децата в образователните институции.
Програмата за превенция на деца и младежи, пострадали от насилие, е разрабтена от П.У.Л.С. през 2000 г.. В хода на работата през последните седемнадесет години са проведени повече от 1800 семинара в училища с общо 36 000 ученици, родители и учители.
Фондация „КУЗМАНОВ“ предлага психологическа и консултантска работа с деца, пострадали от насилие; национални общински работни срещи, посветени на „Агресията в учебните заведения“; обучителни тематични курсове за педагогически специалисти за борба с агресията сред децата.
Методиката е създадена за обучение на деца и младежи по метода връстници обучават връстници. Съдържа няколко теми: реч на омразата, дискриминация и ксенофобия, доброволчески дейности и инициативи, насилие и дискриминация, основано на пола, основни човешки права. Методиката е разпространена в бургаските училища и се прилага в часовете по час на класа.