Програмите целят повишаване на уменията на децата да разпознават физическо, сексуално и емоционално насилие, тормоз между връстници и между дете и възрастен, превенция на телесното наказание от родители към деца, развиване на умения за разпознаване на нуждите и потребностите на децата и изграждане на саморефлексия у родителите
Ресурсът се осигурява от Институт по социлни дейности и практики – София, Детски център за застъпничество и подкрепа „Зона заКрила” и Комплекс за социални услуги за деца и семейства – Шумен. ДЦЗП”Зона заКрила” е пилотна услуга , която осъществява модел на интегриран подход и взаимодействие между институциите.
Програмата включва двудневно обучение, по време на което експерти от Националния център за безопасен интернет обучават децата да разпознават рисковете в интернет, да овладяват стратегии за справяне с тези рискове и ги запознават със съществуващите възможности за докладване и получаване на помощ, в случай на проблем.
Консултативната линия е предназначена да подкрепя деца, родители и професионалисти по въпроси, свързани с онлайн безопасността на децата
Център за обществена подкрепа /ЦОП/ към КСУДС гр.Търговище предоставя социална услуга в общността по направление Превенция на насилието.
Ръководството е подготвено за училища и образователни институции. Очертава както стандартите за закрила на детето, така и подробна информация как успешно да се прилагат, за да се защитава безопасността на децата в образователните институции.
Идеята на мобилна работа е да предложи силно адаптивен процес спрямо индивидуалните, групови и общностни нужди в конкретна ситуация.
Фамилна групова конференция е модел за подкрепа на семейства, чиито деца имат проблеми с отсъствия от училище, слаби училищни постижения, агресивни прояви, трудна адаптация, насилие над деца и др.
Сдружение „Самаряни“ реализира кампания #rozovaflanelka в рамките на своята програма „Детството не бива да боли!“. Тази кампания е част от инициатива, подета от хиляди училища по целия свят, като израз на неприемане на проявите на тормоз в училищата, както и на стереотипите, свързани с пола.
Добри практики за превенция на агресията и засилване сигурността в училище, които са изведени от работата на терен с децата и техните семейства